NextEnergy is een van de jongste energiebedrijven in Nederland en biedt alleen dynamische energiecontracten aan. Je betaalt alleen een maandelijks bedrag voor de dienstverlening van het bedrijf, plus een opslag op basis van je verbruik.
De focus van NextEnergy ligt op het slim inzetten van energie. Klanten stimuleren om energie te gebruiken op momenten dat er veel energie is. Deze aanpak niet alleen goed voor de portemonnee van de consument, maar vermindert ook de belasting op het milieu.
De start van het bedrijf was moeizaam, maar alle kinderziektes zijn er uit. Met lage kosten kan NextEnergy scherpe tarieven aan haar klanten bieden.
Iedere bedrijf is tegenwoordig duurzaam, druk bezig met de energietransitie en heeft het beste met de aarde voor. Maar waar haalt NextEnergy haar stroom nou echt vandaan? Een overzichtje met hier.nu als bron, dank!
Als we kijken naar de prijzen van NextEnergy dan scoort deze aanbieder van dynamische energie, een 9 (maximaal is 10).
NextEnergy is een klein en flexibel technologisch bedrijf. Door een efficiënte manier van werken met veel geautomatiseerde processen kan het kosten laag houden. Dat zie je terug in de maandelijkse kosten én opslagen per kWh die aan klanten worden doorberekend.
Die zijn namelijk zeer zeer concurrerend en soms zelfs de meest voordelige van de markt.
De actuele kosten bij NextEnergy
👉 Maandelijkse vaste kosten: €5.99 (inclusief btw)
👉 Opslag per kWh voor verbruik: €0.0219 (inclusief btw)
👉 Opslag per kWh voor terugleveren: €-0.0219 (inclusief btw)
Betaalwijze
Bij NextEnergy betaal je een maandelijks voorschot. Op basis van je geschatte jaarverbruik en teruglevering word een jaarbedrag vastgesteld. Op basis van dit jaarbedrag betaal je iedere maand hetzelfde voorschot. Een jaar na de start van je contract word de balans opgemaakt: of je moet bijbetalen of je krijgt geld terug.
De klantenservice van NextEnergy is te bereiken via het emailadres klantenservice@nextenergy.nl of telefonisch via 030-2035800. De klantenservice is te bereiken van: zo spoedig mogelijk
De klantenservice word door vele mensen in online reviews geroemd. Een goede bereikbaarheid met een hoge bereidwilligheid om (potentiële) klanten te helpen schept een positief beeld over NextEnergy.
NextEnergy zet in op innovatie. Door helemaal vanuit niks haar website en apps te bouwen heeft het kunnen leren van andere bedrijven wat niet of juist wél moest gebeuren.
Dat alles maakt dat NextEnergy het spreekwoord ‘schrijver blijf bij je leest’ snapt en niks doet wat niet hoeft. Duidelijke communicatie door onder andere een goed werkende app (voor Android en iOS) maakt het cirkeltje rond.
Natuurlijk zijn er integraties mogelijk met meer laadpalen, zonnepanelen en elektrische auto's maar ik ben er helemaal van overtuigd dat het team van NextEnergy daar reeds mee bezig is.
Rome is immers ook niet in 1 dag gebouwd.
De app van NextEnergy blinkt volgens velen uit in simpelheid. Het doet wat het moet doen zonder al te veel uitleg. Het werkt wanneer het moet werken: altijd. De app is beschikbaar voor iOS en Android gebruikers en daarmee breed beschikbaar.
We hebben ervaringen van NextEnergy verzameld van verschillende review websites, waarbij we in totaal 1731 unieke beoordelingen hebben gevonden. Deze ervaringen leveren een gemiddelde score op van 7.61.
Het is belangrijk om te benadrukken dat we de authenticiteit van deze ervaringen niet hebben kunnen verifiëren. Daarom moeten ze worden beschouwd als een indicatie, niet als een volledige weergave van de werkelijkheid.
NextEnergy staat er goed op bij klanten. De hulp die de klantenservice geeft bij overstappende klanten scoort goed. Evenals de bereikbaarheid van de klantenservice en duidelijke communicatie.
De app blinkt uit in eenvoud maar mist externe integraties met bijvoorbeeld omvormers en elektrische auto's. Ook het monitoren van verschillende huizen/panden is niet mogelijk.
Natuurlijk zijn er online minder positieve reviews te vinden, die zijn er altijd. NextEnergy is actief als het gaat om het eerlijk reageren op minder positieve reviews.
Review platform | Score | Beoordeling |
---|---|---|
Google Business | Score van 8.40 Op basis van 560 ervaringen. |
Op basis van 560 ervaringen. |
Energievergelijk.nl | Score van 7.20 Op basis van 1146 ervaringen. |
Op basis van 1146 ervaringen. |
Consumentenbond.nl | Score van 9.00 Op basis van 25 ervaringen. |
Op basis van 25 ervaringen. |
Bovenstaande gegevens zijn 1 maanden geleden voor het laatst geupdate.
App platform | Score | Beoordeling |
---|---|---|
App voor Iphone | Score van 8.00 Op basis van 58 ervaringen. |
Op basis van 58 ervaringen. |
Bovenstaande gegevens zijn 1 maanden geleden voor het laatst geupdate.
Hoe meer inzicht je direct bij de hand hebt, hoe beter. Met een complete app kan je snel inspelen op veranderingen en daarmee je gedrag veranderen. De grootste winst als het gaat om energie besparen en duurzaam leven.
NextEnergy voor een strategie die niet alleen economisch duurzaam is, maar ook ecologisch verantwoord. Dit in tegenstelling tot veel traditionele energiebedrijven.
Het bedrijf streeft een efficiënte bedrijfsvoering na. Grote marketingcampagnes en grote kantoren zijn niet nodig. Het kiest voor een kleine en flexibele organisatie die inzet op technische innovatie.
Dit maakt het mogelijk om apparaten als zonnepanelen en thuisbatterijen op de meest gunstige momenten van de dag in- of uit te schakelen.
NextEnergy onderscheidt zich door de technische expertise centraal te stellen in haar dienstverlening. Het streeft iedere dag naar verbetering van systemen en processen.
Door klanten bewust te maken van de mogelijkheden om slim met energie om te gaan kan NextEnergy een leidende rol te spelen in de noodzakelijke veranderingen die nodig zijn op de Nederlandse energiemarkt.
Gijs Wubbe (studeerde aan de Rijksuniversiteit Groningen) en Frederik op de Beeck (studeerde aan de AP Hogeschool in Antwerpen) vonden elkaar in een gedeelde visie over de energiemarkt.
Met veel ervaring in de energiemarkt zagen beide heren dat veel traditionele energiebedrijven zich vooral richten op het maximaliseren van verkopen en winstmaximalisatie.
In 2022 startten beide heren NextEnergy, momenteel gevestigd in Utrecht.
In de grafiek hieronder tonen wij de actuele dynamische stroomprijzen die horen bij de opslag die NextEnergy op dit moment voert: 0.018100 per kWh (excl btw).
Let op: de grafiek hieronder rond de opslag af naar 3 cijfers achter de komma. De maandelijks vaste kosten (op dit moment 5.99 excl btw) zijn in deze grafiek niet meegenomen.
NextEnergy is verplicht om de salderingsregeling op jaarbasis toe te passen. Dat komt omdat het kan gebeuren dat jij in de zomermaanden meer produceert dan verbruikt en in de wintermaanden weer meer verbruikt dan produceert. Aan de salderingsregeling zit een beperking: je kunt salderen tot aan je verbruik. Jeroen schreef er al een artikel over: salderen en terugleveren met een dynamisch energiecontract.
Bij NextEnergy kan je naast salderen ook terugleveren als je zonnepanelen hebt. Sommige aspecten werken door de dynamische stroomprijzen van NextEnergy net iets anders dan je misschien gewend bent, we leggen het graag uit in dit uitgebreide artikel over salderen en terugleveren.
Het verdienmodel van NextEnergy onderscheidt zich van traditionele energieleveranciers door zich niet te richten op het verkopen van meer energie voor hogere winsten, maar door klanten te ondersteunen in het slim gebruik van energie.
In plaats van te verdienen aan het energieverbruik, heft NextEnergy een vast maandtarief van €5,99 per aansluiting. Dit maandelijkse bedrag dekt alle operationele kosten en ondersteunt de continuïteit en groei van het bedrijf.
Via Jeroen krijg je als nieuwe klant bij NextEnergy een korting van 50 euro. Deze zal worden verrekend op je factuur.
Bestaande klanten kunnen nieuwe klanten aanleveren door middel van de “Refer a friend” promotie. Lever je een klant aan, dan ontvang je €50 korting. De nieuwe klant trouwens ook de €50 korting. Dubbele bonus zeg maar.
Voordat je je bij NextEnergy kunt aanmelden als nieuwe klant zijn er een paar dingen die je moet weten.